کد تخفیف گاج مارکت رایگان-Gajmarket

جهت مشاهده بروزترین کد تخفیف گاج مارکت و کوپن های کاملا رایگان برای خریدانواع کتاب های کمک درسی *کلیک* نمایید. مشاهده پروفايل
کد تخفیف گاج

درباره گاج مارکت

کد تخفیف گاج : فروشگاه اینترنتی گاج مارکت، مرکز خرید انواع کتاب کمک درسی، عمومی، کتب خارجی و دانشگاهی، خرید انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی میباشد.

توصیه های رتبه های برتر کنکور تجربی ۹۷

کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

نفر اول کنکور تجربی: تحصیلاتم را در رشته پزشکی ادامه می‌دهم؛ از موسسات کنکور استفاده نکردم

امیررضا براتی اظهار داشت: ۲ سال برای کنکور و موفقیت در آن تلاش کردم و خوشحال هستم که حاصل زحماتم به بار نشست و با توجه به تلاشی که صورت داده بودم، انتظار کسب این رتبه را داشتم.

نفر اول گروه علوم تجربی کنکور سراسری ۹۷ بیان کرد: قصد دارم برای ادامه تحصیل به تهران بروم و در رشته پزشکی تحصیلات خود را دنبال کنم.

براتی در پاسخ به اینکه آیا در این مدت از کلاس‌های فوق برنامه نیز استفاده کرده است یا خیر، عنوان کرد: از کتاب‌های خودم و کتب کمک درسی و تست استفاده کردم اما در موسسات کنکور حضور نداشتم.

نفر اول گروه علوم تجربی کنکور سراسری ۹۷ خاطرنشان کرد: به صورت میانگین برای کنکور روزانه ۷ ساعت درس می‌خواندم اما در ایام تعطیل این میزان مطالعه به ۱۰ ساعت نیز می‌رسید.

کد تخفیف گاج

رتبه سوم کنکور تجربی: روزانه ۹ ساعت مطالعه می‌کردم

عرفان آبادی‌فرد، با اشاره به اینکه اغلب روزها ۸ تا ۹ ساعت به صورت روزانه برای کنکور مطالعه می‌کردم، اظهار داشت: حداکثر زمان مطالعه در برخی روزها به ۱۱ ساعت هم رسیده است.

وی که دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان تبریز است، با بیان اینکه بسیاری از دروس مدرسه برای کنکور کافی بود و نیازی برای شرکت در کلاس کنکور نداشتیم، افزود: تنها در دروس ریاضی و زیست برای رفع اشکال در کلاس‌ها شرکت کردم.

رتبه سوم تجربی با اعلام اینکه در کنکورهای آزمایشی برای ارزیابی عملکردش شرکت می‌کرد گفت: براساس نتایج کنکورهای آزمایشی، انتظار رتبه خوب را داشتم ولی رتبه سوم را پیش‌بینی نمی‌کردم.

کد تخفیف گاج

آبادی‌فرد، نقش خانواده را در موفقیتش بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: خانواده در حمایت‌های علمی، روحی، عاطفی و… اثر زیادی داشت و راهنمایی‌هایشان در موفقیتم موثر بود.

وی درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم گفت: از این فضا در حد ضرورت و برای تبادل جزوات درسی روزانه کمتر از ۱۰ دقیقه زمان صرف کردم و وقت خود را به مطالعه معطوف کردم.

این دانش آموز موفق تبریزی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تهران را گزینه‌های خود برای انتخاب دانست و اضافه کرد: نزدیکی به خانواده و رتبه علمی بالای تبریز در بین دانشگاه‌ها احتمال انتخاب تبریز را بالا می‌برد ولی باید در این مورد با اساتید مشورت کنم.

آبادی‌فرد در توصیه به داوطلبان، با بیان اینکه افرادی که سال آینده کنکور خواهند داد، با آرامش کامل، حداکثر تلاش خود را بکار گیرند، افزود: توکل بر خدا و استفاده از راهنمایی‌های اساتید مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه به صورت جدی از سال سوم دبیرستان مطالعه کنکوری خود را آغاز کنند.

کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

بهترین روش برای خواندن کتاب ها

همانطور که خودتون بهتر می دونید اکثر ما اگر بخواهیم  کتابی بخونیم سعی میکنیم با تمرکز کامل اول تمام قسمت‌هایی رو که میخونیم رو به خاطر بسپاریم… تا بعدا یادمون باشه هر فصل کتاب چه چیزی میخواست بگوید.

این روشی است که از کودکی به ما در مدرسه یاد داده اند؛ به ما میگفتند این فصل‌ها را بخوانید امتحان داریم هفته بعد. ما هم دقیق آنها را میخواندیم تا هر وقت عنوان هر فصل را میدیدم کل آن فصل از کتاب را به خاطر بیاوریم.

این روش برای امتحان فوق العاده بودهر سوالی از ما میشد، اگر خوب آن فصل را فهمیده و حفظ کرده بودیم میتوانستیم جواب را بنویسیم و نمره خوبی را در کارنامه‌مان ثبت کنیم
اما این روش فقط به درد شب امتحان میخوره که فقط مطالب رو حفظ کنیم و اونو امتحان بدیم و اگر فرداش سوالی از اون درس ازمون بپرسن چیز زیادی یادمان نمی آید.

کد تخفیف گاج

کتاب خواندن اجمالی


خواندن اجمالی را به نام پیش خوانی بشناسید. در خواندن اجمالی هدف این است که در مدت زمانی کوتاه، بتوانیم شناختی کلی و از کتاب به دست آوریم. مشخصه ی اصلی خواندن اجمالی این است که باید زمان کوتاه باشد
عنوان کتاب و ساختار و فهرست کتاب را به دقت مطالعه کنید وسعی کنید با ساختار اصلی کتاب آشنا شوید


کتاب خود را بردارید و مقدمه اش را بخوانید. آنگاه یکی پس از دیگری  به سراغ بخش ها و فصل های کتاب رفته و پاراگراف اولشان را بخوانید و اگر در پایان هر فصل، خلاصه ای از فصل ارائه شده باشد، آن را هم بخوانید

کد تخفیف گاج
خلاقیت و طرح شبکه‌ای مغز


 این روش یکی از بهترین روش ها برای یادگیری است خصوصا یادگیری مطالب درسی. در این روش شما مطالب را می‌خوانید بعد از درک حقیقی آن‌ها نکات مهم را به زبان خودتان و بصورت کلیدی یادداشت می‌کنید و سپس کلمات کلیدی را بروی طرح شبکه‌ای مغز می‌نویسد  تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی کتاب، فقط به طرح شبکه‌ای مراجعه کرده وبا دیدن کلمات کلیدی نوشته شده بروی طرح شبکه‌ای مغز، آن‌ها را خیلی سریع مرور کنید.

کد تخفیف گاج
برای موفقیت در مطالعه، باید درست آغازکنید
یکی از عوامل اصلی موفقیت، داشتن برنامه منظم است
اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد
تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد
خواب فراگیری و حافظه را تقویت می‌کند

شاد باشید.

کد تخفیف گاج

مصاحبه با رتبه 587 منطقه ۱ رشته تجربی(متین وکیلی)

کد تخفیف گاج

مصاحبه با رتبه 587 منطقه ۱ رشته تجربی(متین وکیلی)

سلام و وقت بخیر

-لطفا خودتون رو معرفی کنید، از کدوم شهر و استان هستید و در چه مدرسه ای تحصیل می کردید !
متین وکیلی
تهران
مدرسه سلام دیباجی

-چه رشته ها و دانشگاهایی رو قرار هستش انتخاب کنی؟
رشته میخوام برم دندون پزشکی
دانشگاه هم که معلوم نیست ولی اولویتم با علوم پزشکی شیرازه و در بعدش با توجه شرایط و محیط و آدما و شخصیتشون,دانشگاه دیگه ای رو بعد از شیراز در نظر میگیرم

-از کی مطالعه برای کنکور را شروع کردید؟
از تابستون سوم شروع کردم خوندن
ولی برای کنکورم در اصل از تابستون پیش دانشگاهی

  کد تخفیف گاج

 – درباره هر یک از این شش بازه زمانی به سولات زیر پاسخ کامل بدید:
(چگونه برای این بازه ها برنامه ریزی می کردید؟ کدام آزمون شرکت میکردید؟ چگونه هر درس را مطالعه میکردید؟)

– تابستان سال دهم
یعنی دوم؟!
نمیخوندم

– تابستان سال یازدهم
سوم؟!
شیمی استوکیومتری و احتمال و تابع ریاضی سوم رو فول خوندم و بستم.آزمون هم آزمون مدارس برتر میدادم(نشانه)

– تابستان سال پیش دانشگاهی
با برنامه آزمون نشانه پیش میرفتم و یه برنامه شخصی سازی شده میریختم برای بازه سه هفته ای آزمونها
همون مباحث آزمون رو میخوندم

– سال تحصیلی پیش دانشگاهی
باز هم مثل قبل با برنامه آزمون پیش میرفتم

– دقیقا از چه منبعی برای هر درس استفاده می کردید و چه منابعی را پیشنهاد می کنید؟
ادبیات:نخوندم(البته تو عید یه مدتی هرشب از قرابت الگو چنتا تست میزدم.کتاب خوبی بود)
عربی:فیلمهای ناصح زاده+خیلی سبز
دینی:میکرو گاج+خط ویژه
زبان:نخوندم
ریاضی:جامع خیلی سبز+خط ویژه
زیست:کتاب درسی+نشر دریافت+الگو
فیزیک:میکرو+زیپ فائق
شیمی:مبتکران دوم+سوم و پیش خیلی سبز+فیل شیمی دوم+خط ویژه+موج آزمون

 کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

راههای غلبه بر استرس در کنکور

کد تخفیف گاج

 چگونه میتوان استرس کنکور را کنترل کرد

 برای کاهش استرس و افزایش کارایی ذهن، در این چند روزه باید نسبت به روزهای قبل برنامه غذایی متفاوت داشته باشید، اما نه آنقدر که این تفاوت به ضرر شما تمام شود. ترک کردن برنامه های همیشگی، نداشتن تفریح و استراحت و نخوردن غذای مناسب شاید به نظر شما اثر چندانی در نحوه آزمون کنکور نداشته باشد اما نظر متخصصین چیز دیگری است. آنها برای کم کردن استرس و اضطراب در این روزهای آخر، توصیه های عملی فوق العاده ای دارند .

 ۱) توصیه شماره :۱ خوب بخوابید

دکتر درستی، متخصص تغذیه، به   کنکوری ها توصیه می کندکه در شب های باقیمانده شام سبکی بخورند تا راحت تر بخوابند و در وعده های روزانه هم، غذاهای حاوی کربوهیدرات های پیچیده مثل نان، برنج و سیب زمینی بخورند چراکه این مواد در طول روز به تدریج آزاد شده و توانایی ذهنی را گسترش می دهند. دکتر درستی تاکید می کند: اضطراب و دلهره و کابوس کنکور آرامش و آسودگی را از داوطلبان گرفته و مانع از آن می شود که با خیالی راحت به پاسخگویی سوالات بپردازند. با توجه به اینکه در زمان امتحانات خواب و تغذیه داوطلبان براثر استرس دچار بی نظمی می شود، خانواده ها باید این استرس را از دوش جوانان بردارند تا آنها با آسودگی خیال خود را جهت امتحان آماده کنند .

 کد تخفیف گاج

دکتر عشایری، متخصص اعصاب و روان هم می گوید : از آنجایی که در کنکور سرعت، دقت و صحت مطرح است، بنابراین داشتن خواب منظم و تغذیه مناسب برای کنکوری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین چون مغز محل یادگیری و حافظه مکان پردازش است، خانواده ها باید به تغذیه مناسب، خواب کافی و تفریح سالم فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند. دکتر عشایری به کلیه داوطلبان توصیه می کند: از تمرین و مطالعه در شب های باقیمانده به کنکور پرهیز کنید، زیرا با بر هم زدن سیستم بدنی شما، استرس چند برابر را به شبکه عصبی وارد می کند و این واکنش به صورت خستگی و احساس دلهره بیش از حد منجر به اختلال در حافظه و یادگیری می شود .

 

۲) توصیه شماره :۲ زیاد فکر و خیال نکنید

این برای کمتر از هزارمین بار: داشتن کمی استرس برای داوطلب عادی است و می تواند خلاقیت را در داوطلب ایجاد کند و به زندگی او نظم دهد و موجب افزایش کارایی در زندگی او شود .

 دکتر عشایری در این باره می گوید: استرس مفید، عشق با فرزانگی برای یادگیری، پیمودن و روشنگری است و بنابراین کنکوری ها باید با عشق و علاقه درس بخوانند، نه به خاطر ارزش های خاصی که جامعه برای آن قایل است . همین یک نکته برای رفع استرس کافی نیست؟

 کد تخفیف گاج

از سوی دیگر، دکتر یوسف سمنانی، روان پزشک، اعتقاد دارد که اصولا امتحان بدون اضطراب و استرس غیرطبیعی است. دکتر سمنانی افزود: وجود اندکی اضطراب میزان یادگیری و دقت برای پاسخگویی به سوالات را بیشتر می کند. اضطراب هنگامی نگران کننده است که در عملکرد فرد تاثیر منفی داشته باشد که البته مرز بین اضطراب طبیعی و غیرطبیعی باید شناسایی و درصدد رفع آن برآمد .

 دکتر سمنانی یادآور می شود: در برخی از افراد اضطراب به صورت علایم جسمی نظیر شکم درد و سردرد تظاهر می کند که گاهی به افت تحصیلی منجر می شود. برای رفع این اضطراب باید قبل از کنکور از روشهایی نظیر relaxitionاستفاده کرد. روش هایی که در آن، فرد کلیه عضلات را شل کرده و با کشیدن نفس عمیق به حالت آرامش می رسد .

 کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

کنکوریها چه مواردی را باید در مورد تغذیه خود بدانند؟

کد تخفیف گاج

کنکوریها چه مواردی را باید در مورد تغذیه خود بدانند؟

 سال کنکور برای بسیاری از افرد دوره ی بسیار حساس و با ارزشی است. در این زمان افراد بیشتر از هر زمانی درس می خوانند و این موضوع نیاز مند به داشتن انرژی کافی است. در این مطلب مواد غذایی که برای افراد کنکوری مفید است را به شما معرفی میکنیم.

چشمک این خوراکی ها به تقویت حافظه شما کمک می کند

پیروی از یک الگوی صحیح تغذیه ای بر بهبود عملکرد تمام ارگان های بدن تاثیر بسزایی دارد. با نزدیک شدن به زمان امتحانات به ویژه کنکور، عملکرد سیستم مغزی و تقویت حافظه از یک سو و کاهش اضطراب از سوی دیگر، اهمیت مضاعفی پیدا می کند. مانند تمام روزهای سال، خوردن صبحانه اثر قابل ملاحظه ای روی حافظه و فراگیری دروس دارد. گنجاندن کربوهیدرات های پیچیده مانند نان و غلات به خصوص انواع سبوس دار آنها در صبحانه، موجب آزادسازی تدریجی قند خون و ثبات نسبی آن در طول روز شده و کارایی سامانه حافظه ای را ارتقا می بخشد. همچنین وجود پروتئین در این وعده مانند شیر و پنیر می تواند فراگیری فرد را افزایش دهد. مصرف مغزها (مانند مغز گردو) و آبمیوه نیز در صبحانه می تواند در این امر موثر باشد. به طور کلی فرد باید در همه زمان ها تغذیه مناسب داشته باشد تا در زمان های خاص نیازی نباشد که عادات غذایی خود را تغییر دهد. رعایت هرم غذایی استاندارد و استفاده از همه گروه های غذایی متنوع و متناسب به شکل متعادل، می تواند تمام نیاز های بدن را تامین کند. یعنی با استفاده از گروه نان، غلات، گوشت و جانشین های آن، لبنیات، میوه ها و سبزیجات به میزان کافی، تمام نیاز های فیزیولوژیک افراد برآورده می شود. اما یک روش بسیار رایج و در عین حال اشتباهی که بین افراد وجود دارد، استفاده از مکمل هاست. بیشتر این مکمل ها نه تنها سودی برای افراد در پی ندارد بلکه در برخی موارد، مواد نگهدارنده به کار رفته در این مواد می تواند اثرات سوء مستقیم و غیرمستقیم در فرایند یادگیری و تمرکز افراد داشته باشد.

  کد تخفیف گاج

در روزهای کنکور از خوردن این مواد غذایی خوداری کنید

پرهیز در استفاده از قندهای ساده مانند قند، شکر، مربا، نوشابه و شکلات نیز در حفظ آرامش و تمرکز بیشتر داوطلبان تاثیر دارد. مصرف اینگونه مواد سبب بالا رفتن  قند خون شده که با بالارفتن سطح انسولین متعاقب آن افت قند خون، خستگی، بی حوصلگی و سردرد را در پی خواهد داشت که برای داوطلبان کنکور مصرف آنها توصیه نمی شود و به جای آن مواد حاوی فیبر مانند خرما به عنوان یک منبع مناسب تأمین قند خون توصیه می شود.

کد تخفیف گاج

البته ممکن است در مورد شکلات تلخ برای افراد پرسش هایی ایجاد شود که توضیح من در این باره این است که خوردن شکلات تلخ در صورتی که شخص در خوردن آن زیاده روی نکند به اندازه مصرف انواع شکلات، مشکل ساز نیست. نکته حائز اهمیت در این مورد این است که اولا این نوع شکلات عاری از مواد قندی نیست و در ثانی مانند سایر انواع شکلات در تهیه آن از کره و انواع چربی ها استفاده شده است، پس این تفکر غلط را از ذهن خود دور کنید که شکلات تلخ فاقد کالری است یا حتی کالری کمتری دارد زیرا اگر نگاهی به جدول کالری ها بیندازید، متوجه می شوید این شکلات ها نسبت به شکلات های دیگر کالری کمتری ندارند.

کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

نکات مهم موفقیت کنکور

 

کد تخفیف گاج

توصیه های کلیدی برای موفقیت در کنکور

 

1- توکل بر خدا : توکل یعنی اینکه تلاش و کوششت را بکن و تدبیر امور را به خدا بسپار. قرآن کریم می فرماید: “مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ”؛ هر که اتکایش به خدا باشد، خدا برای‏ او کافی است، “إنَّ اٌللهَ يُحِبُّ اٌلْمٌتَوَكِّلِينَ.” خداوند توکل کنندگان را دوست دارد. به هر حال با هر توانایی که دارید به خدا توکل کنید؛ به قول حافظ: تكيه بر تقوا و دانش در طريقت كافريست/ راهرو گر صد هنر دارد توكل بايدش. توکل بر خدا به شما آرامش می دهد، چیزی که بدان محتاج هستید.

 کد تخفیف گاج

2- داشتن هدف: داشتن هدف به شما انگیزه ی حرکت می دهد و مهمترین عامل برای کسب موفقیت می باشد. وقتی به هدفتان نگاه می کنید انگیزه ی شما برای تلاش و کوشش، دوبرابر می شود و این بهترین دستاورد داشتن هدف است. شما امسال یک هدف بزرگ دارید، پس برای رسیدن به آن باید تمام همت خود را به کار بگیرید.

کد تخفیف گاج

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

مطالب اخیر

امکانات جانبي

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 14875
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1