کد تخفیف گاج مارکت رایگان-Gajmarket

جهت مشاهده بروزترین کد تخفیف گاج مارکت و کوپن های کاملا رایگان برای خریدانواع کتاب های کمک درسی *کلیک* نمایید. مشاهده پروفايل
کد تخفیف گاج

درباره گاج مارکت

کد تخفیف گاج : فروشگاه اینترنتی گاج مارکت، مرکز خرید انواع کتاب کمک درسی، عمومی، کتب خارجی و دانشگاهی، خرید انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی میباشد.

جلوگیری از خستگی در حین کتاب خواندن

کد تخفیف گاج

جلوگیری از خستگی در حین کتاب خواندن

کد تخفیف گاج

دلایل بی‌میلی و خواب‌آلودگی در حین مطالعه به سه عامل بازمی‌گردد:

وضعیت و حالت کتاب خواندن
زمان مطالعه
نوع کتابی که خوانده می‌شود

اکثر ما برای مطالعه مناسب‌ترین و راحت‌ترین حالت را انتخاب می‌کنیم. این حالت باعث می‌شود  که اسید لاکتیک وارد خون و مایع بین سلولی شده و بدن خسته شود. (اسیدلاکتیک، مقدار زیادی از اکسیژن خون را جذب می‌کند.)

کد تخفیف گاج

توصیه می‌کنیم به‌منظور جلوگیری از احساس کسالت و خواب‌آلودگی در حین مطالعه راهکارهای زیر را امتحان کنید:

حالت نشستن شما باید صاف باشد و از دراز کشیدن در حین مطالعه خودداری کنید؛ چرا که در چنین وضعیتی مغز باید همزمان دو کار مطالعه و درازکشیدن را انجام دهد. در ضمن برای مدت طولانی در شرایط ثابت قرار نگیرید؛ زیرا این موضوع نیز باعث احساس خواب آلودگی می‌شود. پس جای خود و وضعیت نشستن‌تان را تغییر دهید تا تمرکزتان بالا رود.
زمان مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید و اگر احساس خواب‌آلودگی دارید، قسمت‌های جالب کتاب را بخوانید. اگر انرژی دارید یک دوش کوتاه با آب متمایل به سرد بگیرید تا انرژی مغز شما افزایش یابد.

کد تخفیف گاج
نکاتی که در بالا ذکر کردیم بیشتر برای مطالعه درسی است و به درد دانش‌آموزان می‌خورد. در ادامه نکاتی را برای جلوگیری از خواب آلودگی به هنگام مطالعه غیر درسی می‌آوریم:
در خواندن کتاب، استقامت داشته باشید. منظور از استقامت، لجاجت نیست؛ بلکه نوعی پشتکار است که ذوق شما را پرورش می‌دهد و شما را برای ادامه دادن مطالعه ترغیب می‌کند.
بهترین مکان را برای مطالعه انتخاب کنید؛ جایی را انتخاب کنید که به شما انرژی خوبی می‌دهد و آن فضا را بسیار دوست دارید.
تمام تمرکز خود را به کتابی که می‌خوانید اختصاص دهید؛ این کار باعث می‌شود موضوعات دیگر حواس شما را پرت نکند و شما از ادامه کتاب خواندن منصرف نشوید.

کد تخفیف گاج
زمانی که خسته هستید، کتاب نخوانید؛ زیرا موجب خواب‌آلودگی شما می‌شود و نسبت به کتابی که می‌خوانید، بی‌انگیزه و بی‌علاقه می‌شوید.
اگر می‌خواهید حتماً مطالعه داشته باشید، کتابی را انتخاب کنید که آن را دوست دارید؛ به طوری که هیچ‌چیز  حتی خواب مانع شما برای خواندن نشود.
 میان مطالعه و سایر کارهای خود، تعادل به وجود آورید؛ به طوری که هم از خواندن خسته نشوید و هم تجربه و عمل را به بهره‌وری مطالعه خود بیفزایید.

برخی مسائل جسمی و روحی نیز می‌توانند تمرکز شما را به هم بزنند؛ مانند گرسنگی، تشنگی، بیماری، نگرانی و اضطراب. پس سعی کنید این مشکلات را قبل از شروع مطالعه برطرف کنید.

کد تخفیف گاج

روش های مهم مطالعه

روش های مطالعه

کد تخفیف گاج

1- برای هر درس یک منبع مشخص اعم از کتاب درسی یا دی وی دی آموزشی و ... مطالعه کنید.

2- بعد از مطالعه‌ی هر درس، سوالات تستی و تشریحیِ موجود در درسنامه‌ها را حل کنید تا بتوانید میزان یادگیریِ خود را بسنجید.

3- برای این‌که بتوانید در امر مطالعه موفق باشید ابتدا باید کتاب درسی خود را به دقت یاد بگیرید و هرآن‌چه را که در آن هست اعم از تمرین، مثال و ... دقیق حل کنید و بعد به سراغ حل تست مربوط به هر درس بروید.

کد تخفیف گاج

4- برای موفقیت در امر مطالعه و تست زنی بهتر است در ابتدا به سراغ سوالات تشریحی هر مبحث بروید و بعد از آن تست زمان‌دار کار کنید.

5- پس از شرکت در آزمون اگر درصد درسی در آزمون‌ها کم‌ باشد، دانش‌آموز سریعا متوجه می‌شود که در یادگیری این درس مشکل دارد، پس باید ساعات مطالعه را افزایش دهد و نقاط ضعف خود را برطرف کند.

6- در هنگام مطالعه‌ی هر درس باید زیر نقاط مهم خط کشید تا در هنگام مرور، استفاده‌ی بهتری از این مطالب کرد.

کد تخفیف گاج

7- برای موفقیت در امر مطالعه باید مطالب هر درسی به صورت اجمالی و روزنامه‌وار پیش‌خوانی شود .

8- هنگام مطالعه از درس ها حتما یادداشت برداری انجام شود چون این کار نوعی تکرار مطالب است که باعث تمرکز حواس بیش‌تر و ماندگاری طولانی مدت مطالب در ذهن خواهدشد.

9- در هنگام مطالعه محیط باید از نظر همه‌ی شرایط مناسب باشد و عوامل حواس پرتی در اتاق مطالعه وجود نداشته باشد.

کد تخفیف گاج

تسلط بر یادگیری

تسلط بریادگیری

کد تخفیف گاج

یادگیری و تسلط در هر رشته‌ای از فردی به فرد دیگر شرایط متفاوتی دارد. مسلم است که در شرایط یکسان سطح یادگیری افراد یکسان نخواهد بود. این سطح در درجه‌ی اول به توانایی فهم آموزشی و استعداد و هم‌چنین انگیزه‌ی افراد، سپس کیفیت آموزشی و روش‌های تدریس و درنهایت زمان صرف‌شده برای تدریس بستگی دارد که شاخص زمان نیز در این‌جا اهمیت زیادی دارد.

دانش‌آموزان در کلاس‌های گروهی، بدون در نظر گرفتن استعداد و توانایی فهم آن‌ها، در شرایط یکسانی برای یادگیری قرار می‌گیرند. واضح است که دانش‌آموزان قوی‌تر و بااستعداد یادگیری بهتری خواهند داشت. تدریس خصوصی در این مرحله اهمیت خود را نشان می‌دهد؛ زیرا معلم در صورت آموزش فرد به فرد، روش‌های خود را بر اساس توانایی‌های دانش‌آموز تنظیم می‌کند. دانش‌آموز در صورت عدم دسترسی به معلم خصوصی، باید زمان بیش‌تری صرف یادگیری کند و در طی این مسیر کتاب‌های کمک‌آموزشی و نیز فیلم‌های آموزشی می‌تواند به او کمک زیادی کند.

کد تخفیف گاج

توصیه‌های کلی به دانش‌آموزان برای تسلط بر یادگیری:

- پیش‌خوانی

- بازیابی و مرور مطالب تدریس‌شده در اولین فرصت (قبل از این‌که به سراغ درس‌های فردا بروید این مطالب را در خانه مرور کنید.)

کد تخفیف گاج

- استفاده از ابزارهای کمک‌آموزشی مانند کتاب، فیلم و معلم خصوصی

- جمع‌‌بندی، نکته‌برداری و خلاصه‌نویسی

- مرورهای منظم و دوره‌ای

- بازیابی آموخته‌ها از طریق آزمون دادن

- بررسی سؤالات غلط و پاسخ‌نداده در آزمون و به طور کلی تحلیل کردن آزمون

کد تخفیف گاج

ناگفته های کنکور سراسری

کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

سال ۹۵ بود که تو امتحانای خرداد هر روز دم مدرسمون غوغا بود پوشه ها و دفترای قشنگ مجانی که اسم موسئساتی روش بود و شعارای قشنگتر روشون خودنمایی میکرد لابه لاشون چند کلاس رایگان برای ریاضی و فلسفه و...بود (رشته ام علوم انسانی بود ) و منم مثل دوستام برای موفقیت تو امتحان نهایی ها تو اون کلاسا شرکت کردیم و شیفته استادای همه چی دونش شدیم! همون موقع ها بود که وعد وعیدا شروع شد...

به خانواده ها میگفتن بچه ات برا کنکور نخونه فردا قبول نمیشه دانشگاه ازاد که چیزی نیست فقط دانشگاه تهران و علامه و بهشتی و السلام ! این سال حساسه نتیجه ۱۲ سال درس خوندنشه! فلانی رتبه ۱ کشوری شده بچه تو هم میشی اگه به حرف ما گوش کنه (اره تو که راست میگی!) ....حالا نوبت به خودستایی برای پول میرسید! ما بهترین برنامه ریزی رو در اختیار بچه ات میزاریم ما پارسال رتبه ۱ تا ۱۰۰ رو داشتیم دانش اموز سنش کمه حساسه نمیدونه چی بر صلاحشه من و شما خانواده گرامی میدونیم باید برا کنکور بخونه و ... خلاصه خانواده ها رو میترسوندن و دانش اموزا رو جوگیر میکردن که اره نوبت توئه امسال تلاش کنی و سال دیگه گلی از گل های بهشت بشی!!

اون موقع بود که برای پرش و اوج گرفتن در زندگی روی سکوی پرتاب پریدیم و حدود ۶ میلیون هزینه موسئسه پرورش رتبه برترا (???) کردیم و وارد ماراتن کنکور شدیم استاید کنکور علاوه بر پول مفتی که از کنکوریا گرفتن خودشون کتاب هم چاپ کرده بودن و به قیمتای گزاف (هر کتاب بین ۳۰ تا ۶۰ تومان) به خورد ما میدادن!

کد تخفیف گاج

سال سختی بود همه بهمون فشار میاوردن و سال بعد کنکور رو سال اسایش ابدی برامون میدونستن ما هم روزی ۱۰ ساعت میخوندیم و اگه ازمون رو پایین میزدیم دو سه روز تو سر خودمون میزدیم که ای داد موفقیت از چنگم رفت!

سال ۹۵ با سختیاش گذشت و ۹۶ امد و کنکور ۹۶ رو دادیم و بخیال خودمون نزدیک مهر امساله که پامو بزارم بهترین جای عالم یعنی دانشگاه سراسری تهران!

رتبه ام امد و به به!!! من رتبه پنج هزار علوم انسانی شده بودم خیلیا اون روزا زدن رو شونه ام و پیشاپیش دانشگاه سراسری قبول شدنمو تبریک گفتن دوست صمیمیم هم دو هزار شد که همه براش کف و سوت امدن!

کد تخفیف گاج

زمان انتخاب رشته هم باز موسئسات رتبه پرور وارد شدن و گفتن اگه رتبه ات خوب نیست ما ترفندی بلدیم سراسری قبول بشی فقط بیا بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ تومن بهمون پول بده برات انتخاب رشته کنیم!

من که تا اون زمان خر فرض شده بودم دیگه اجازه ندادم ازم دزدی بشه و خودم اون دانشگاه ها و رشته هایی که دوست داشتم رو انتخاب کردم و دوست رتبه دو هزاری هم رفت براش انتخاب رشته کردن بالاخره زمان نتیجه رسید نفسا بند شد برای خوندن قبولی تو دانشگاه تهران....اما من اصلا دانشگاه سراسری تهران قبول نشده بودم... گیج شده بودم ... با دقت نگاه کردم دیدم بله مشاوره پیام نور قبول شدم و دوست رتبه دوهزاریمان هم رشته تاریخ دانشگاه غیردولتی قبول شده بود! و این شد اغاز افسردگی من و ماه ها تفکر که چرا من موفق نشدم..

دوستان کنکور دیگه اون ماراتن واقعی نیست امروزه کنکور دست مایه ای برای ی سری سودجو هست که با برگزاری کلاسای اضافه در مدارس و اشغال برنامه های تلویزیونی و فروش سی دی های کپی شدشون به نان و نوایی برسن که میرسند (استاد کنکور جزو شغلهای پردرامد ایران هست ) مشاورین تحصیلی که در تلویزیون و پشت تلفن و پشت صندلی برخی مدارس به معرفی خود به عنوان مشاور ارشد تحصیلی میپردازند در واقع بازاریاب هستند (مشاورین واقعی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مشاوره تحصیلی هستند و کاملا تخصصی در کیلینیک های مشاوره ای و مطب خود و با هزینه بالا کار میکنند ولی مشاورین دروغی کنکور اکثر فارغ الحصیل حقوق و مکانیک و گیاه شناسی و... هستند! )

کد تخفیف گاج

در کنار این مطلب باید بگویم کنکور دست زیاد دارد و حق ناحق زیاد میشود چگونه؟ با سهمیه ها

سهمیه شهدا و ایثارگران! سهمیه المپیاد! سهمیه بهیاران! سهمیه هییت علمی دانشگاه ها! با وجود این همه داوطلب دارای سهمیه چطور انتظار داشتم در دانشگاه سراسری قبول شوم؟

لابد با خودتان میگویید خب دانشگاه های دیگر قبول شدی خدا رو شکر کن! خیر دانشگاه های دیگر پولی هستند و با تکمیل ظرفیت و سوابق تحصیلی به راحتی میشد وارد انها شد نیازی به اون همه تلاش و جان کندن برای کنکور نبود!

کد تخفیف گاج

توصیه های رتبه های برتر کنکور تجربی ۹۷

کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

نفر اول کنکور تجربی: تحصیلاتم را در رشته پزشکی ادامه می‌دهم؛ از موسسات کنکور استفاده نکردم

امیررضا براتی اظهار داشت: ۲ سال برای کنکور و موفقیت در آن تلاش کردم و خوشحال هستم که حاصل زحماتم به بار نشست و با توجه به تلاشی که صورت داده بودم، انتظار کسب این رتبه را داشتم.

نفر اول گروه علوم تجربی کنکور سراسری ۹۷ بیان کرد: قصد دارم برای ادامه تحصیل به تهران بروم و در رشته پزشکی تحصیلات خود را دنبال کنم.

براتی در پاسخ به اینکه آیا در این مدت از کلاس‌های فوق برنامه نیز استفاده کرده است یا خیر، عنوان کرد: از کتاب‌های خودم و کتب کمک درسی و تست استفاده کردم اما در موسسات کنکور حضور نداشتم.

نفر اول گروه علوم تجربی کنکور سراسری ۹۷ خاطرنشان کرد: به صورت میانگین برای کنکور روزانه ۷ ساعت درس می‌خواندم اما در ایام تعطیل این میزان مطالعه به ۱۰ ساعت نیز می‌رسید.

کد تخفیف گاج

رتبه سوم کنکور تجربی: روزانه ۹ ساعت مطالعه می‌کردم

عرفان آبادی‌فرد، با اشاره به اینکه اغلب روزها ۸ تا ۹ ساعت به صورت روزانه برای کنکور مطالعه می‌کردم، اظهار داشت: حداکثر زمان مطالعه در برخی روزها به ۱۱ ساعت هم رسیده است.

وی که دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان تبریز است، با بیان اینکه بسیاری از دروس مدرسه برای کنکور کافی بود و نیازی برای شرکت در کلاس کنکور نداشتیم، افزود: تنها در دروس ریاضی و زیست برای رفع اشکال در کلاس‌ها شرکت کردم.

رتبه سوم تجربی با اعلام اینکه در کنکورهای آزمایشی برای ارزیابی عملکردش شرکت می‌کرد گفت: براساس نتایج کنکورهای آزمایشی، انتظار رتبه خوب را داشتم ولی رتبه سوم را پیش‌بینی نمی‌کردم.

کد تخفیف گاج

آبادی‌فرد، نقش خانواده را در موفقیتش بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: خانواده در حمایت‌های علمی، روحی، عاطفی و… اثر زیادی داشت و راهنمایی‌هایشان در موفقیتم موثر بود.

وی درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم گفت: از این فضا در حد ضرورت و برای تبادل جزوات درسی روزانه کمتر از ۱۰ دقیقه زمان صرف کردم و وقت خود را به مطالعه معطوف کردم.

این دانش آموز موفق تبریزی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تهران را گزینه‌های خود برای انتخاب دانست و اضافه کرد: نزدیکی به خانواده و رتبه علمی بالای تبریز در بین دانشگاه‌ها احتمال انتخاب تبریز را بالا می‌برد ولی باید در این مورد با اساتید مشورت کنم.

آبادی‌فرد در توصیه به داوطلبان، با بیان اینکه افرادی که سال آینده کنکور خواهند داد، با آرامش کامل، حداکثر تلاش خود را بکار گیرند، افزود: توکل بر خدا و استفاده از راهنمایی‌های اساتید مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه به صورت جدی از سال سوم دبیرستان مطالعه کنکوری خود را آغاز کنند.

کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

بهترین روش برای خواندن کتاب ها

همانطور که خودتون بهتر می دونید اکثر ما اگر بخواهیم  کتابی بخونیم سعی میکنیم با تمرکز کامل اول تمام قسمت‌هایی رو که میخونیم رو به خاطر بسپاریم… تا بعدا یادمون باشه هر فصل کتاب چه چیزی میخواست بگوید.

این روشی است که از کودکی به ما در مدرسه یاد داده اند؛ به ما میگفتند این فصل‌ها را بخوانید امتحان داریم هفته بعد. ما هم دقیق آنها را میخواندیم تا هر وقت عنوان هر فصل را میدیدم کل آن فصل از کتاب را به خاطر بیاوریم.

این روش برای امتحان فوق العاده بودهر سوالی از ما میشد، اگر خوب آن فصل را فهمیده و حفظ کرده بودیم میتوانستیم جواب را بنویسیم و نمره خوبی را در کارنامه‌مان ثبت کنیم
اما این روش فقط به درد شب امتحان میخوره که فقط مطالب رو حفظ کنیم و اونو امتحان بدیم و اگر فرداش سوالی از اون درس ازمون بپرسن چیز زیادی یادمان نمی آید.

کد تخفیف گاج

کتاب خواندن اجمالی


خواندن اجمالی را به نام پیش خوانی بشناسید. در خواندن اجمالی هدف این است که در مدت زمانی کوتاه، بتوانیم شناختی کلی و از کتاب به دست آوریم. مشخصه ی اصلی خواندن اجمالی این است که باید زمان کوتاه باشد
عنوان کتاب و ساختار و فهرست کتاب را به دقت مطالعه کنید وسعی کنید با ساختار اصلی کتاب آشنا شوید


کتاب خود را بردارید و مقدمه اش را بخوانید. آنگاه یکی پس از دیگری  به سراغ بخش ها و فصل های کتاب رفته و پاراگراف اولشان را بخوانید و اگر در پایان هر فصل، خلاصه ای از فصل ارائه شده باشد، آن را هم بخوانید

کد تخفیف گاج
خلاقیت و طرح شبکه‌ای مغز


 این روش یکی از بهترین روش ها برای یادگیری است خصوصا یادگیری مطالب درسی. در این روش شما مطالب را می‌خوانید بعد از درک حقیقی آن‌ها نکات مهم را به زبان خودتان و بصورت کلیدی یادداشت می‌کنید و سپس کلمات کلیدی را بروی طرح شبکه‌ای مغز می‌نویسد  تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی کتاب، فقط به طرح شبکه‌ای مراجعه کرده وبا دیدن کلمات کلیدی نوشته شده بروی طرح شبکه‌ای مغز، آن‌ها را خیلی سریع مرور کنید.

کد تخفیف گاج
برای موفقیت در مطالعه، باید درست آغازکنید
یکی از عوامل اصلی موفقیت، داشتن برنامه منظم است
اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد
تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد
خواب فراگیری و حافظه را تقویت می‌کند

شاد باشید.

کد تخفیف گاج

مصاحبه با رتبه 587 منطقه ۱ رشته تجربی(متین وکیلی)

کد تخفیف گاج

مصاحبه با رتبه 587 منطقه ۱ رشته تجربی(متین وکیلی)

سلام و وقت بخیر

-لطفا خودتون رو معرفی کنید، از کدوم شهر و استان هستید و در چه مدرسه ای تحصیل می کردید !
متین وکیلی
تهران
مدرسه سلام دیباجی

-چه رشته ها و دانشگاهایی رو قرار هستش انتخاب کنی؟
رشته میخوام برم دندون پزشکی
دانشگاه هم که معلوم نیست ولی اولویتم با علوم پزشکی شیرازه و در بعدش با توجه شرایط و محیط و آدما و شخصیتشون,دانشگاه دیگه ای رو بعد از شیراز در نظر میگیرم

-از کی مطالعه برای کنکور را شروع کردید؟
از تابستون سوم شروع کردم خوندن
ولی برای کنکورم در اصل از تابستون پیش دانشگاهی

  کد تخفیف گاج

 – درباره هر یک از این شش بازه زمانی به سولات زیر پاسخ کامل بدید:
(چگونه برای این بازه ها برنامه ریزی می کردید؟ کدام آزمون شرکت میکردید؟ چگونه هر درس را مطالعه میکردید؟)

– تابستان سال دهم
یعنی دوم؟!
نمیخوندم

– تابستان سال یازدهم
سوم؟!
شیمی استوکیومتری و احتمال و تابع ریاضی سوم رو فول خوندم و بستم.آزمون هم آزمون مدارس برتر میدادم(نشانه)

– تابستان سال پیش دانشگاهی
با برنامه آزمون نشانه پیش میرفتم و یه برنامه شخصی سازی شده میریختم برای بازه سه هفته ای آزمونها
همون مباحث آزمون رو میخوندم

– سال تحصیلی پیش دانشگاهی
باز هم مثل قبل با برنامه آزمون پیش میرفتم

– دقیقا از چه منبعی برای هر درس استفاده می کردید و چه منابعی را پیشنهاد می کنید؟
ادبیات:نخوندم(البته تو عید یه مدتی هرشب از قرابت الگو چنتا تست میزدم.کتاب خوبی بود)
عربی:فیلمهای ناصح زاده+خیلی سبز
دینی:میکرو گاج+خط ویژه
زبان:نخوندم
ریاضی:جامع خیلی سبز+خط ویژه
زیست:کتاب درسی+نشر دریافت+الگو
فیزیک:میکرو+زیپ فائق
شیمی:مبتکران دوم+سوم و پیش خیلی سبز+فیل شیمی دوم+خط ویژه+موج آزمون

 کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

مطالب اخیر

امکانات جانبي

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1