کد تخفیف گاج مارکت رایگان-Gajmarket

جهت مشاهده بروزترین کد تخفیف گاج مارکت و کوپن های کاملا رایگان برای خریدانواع کتاب های کمک درسی *کلیک* نمایید. مشاهده پروفايل
کد تخفیف گاج

درباره گاج مارکت

کد تخفیف گاج : فروشگاه اینترنتی گاج مارکت، مرکز خرید انواع کتاب کمک درسی، عمومی، کتب خارجی و دانشگاهی، خرید انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی میباشد.

چگونه بهتر مطالعه کنیم...

روش مطالعه به‌طور کلّی، انفرادی و اختصاصی است. واقعاً هر فردی برای خود، روشی خاص دارد. شاید سعی در تغییر این روش خود مانع مطالعه مفید باشد، ولی آن‌چه مهم است، برای مطالعه در تمام دروس، مواردی را یادآوری می‌نمایم. امیدوارم که مورد توجّه تمامی دانش‌آموزان واقع گردد.

کد تخفیف گاج

1- باید انگیزه ایجاد شود، یعنی باید بدانید که برای چه مطالعه می‌کنید. فهرستی از دلایل که می‌خواهید برای آن‌ها درس بخوانید را فراهم کنید؛ این فهرست به شما کمک می‌کند تا در مطالعه، ثابت قدم باشید.

2- خودتان مسئول اوقات خودتان باشید. یعنی مدیریت زمان، دست خود شما باشد، نه اين‌كه زمان، عهده‌دار کارهای شما باشد. حتماً زمان‌بندی لازم را انجام دهید. تاکید می‌کنم از «دفتر برنامه‌ریزی به روش قلم‌چی» حتماً استفاده کنید، چون بهترین روش مدیریت زمان، در این دفتر آورده شده است. از دفتر برنامه‌ریزی استفاده کنيد، به توصيه‌هاي آن عمل کنید و نتیجه‌ي آن را ببینید.

3- نحوه‌ي فراگیری خود را کشف کنید. شما در طول دوران مدرسه، حتماً در درس یا درس‌هایي موفّق‌تر بوده‌اید و بهترین نمره‌ها را کسب کرده‌اید. آن‌ها را بشناسید و بشکافید و همان مسیر را برای دیگر درس‌ها امتحان کنید و نتیجه‌ي مثبت آن را مشاهده نماييد.

کد تخفیف گاج

4- در حدّ امکان، مکانی را برای مطالعه در نظر بگیرید که در آن راحت هستيد. این مکان ممکن است برای افراد متفاوت متغیّر باشد، ولی آن‌چه اهمیّت دارد، این است که شما در اين مكان، راحت باشيد.

5- مشاهده کنید. ببينيد، از دیگران سوال کنید، سپس دست به انتخاب بزنید. به خودتان جرأت دهید که هر چه نمی‌دانید را بپرسید. زمانی که برایتان سوال ایجاد شد، بدانید که بعضی از نکات درس را یاد گرفتید؛ کسانی که اصلاً سؤال نمی‌پرسند، معمولاً کسانی هستند که کم‌تر متوجّه می‌شوند. بنابراین تا می‌توانید، بپرسید.

6- خودتان را با روش مطالعه‌ای که به‌طور اتّفاقی انتخاب كرده‌ايد، محدود نکنید. سعی کنید انعطاف‌پذیر باشید. برای انجام کارهای مختلف، به‌کارگیری روش‌های مختلف سودمند است. روشی را انتخاب کنید که در آن، بیش‌ترین کارایی را داشته باشید.

7- سعی کنید در گروه‌ها شرکت کنید. چرا که در گروه‌ها، چندین نفر با هم هم‌فکر می‌شوند. شاید بعضی‌ها روی نکاتی دست بگذارند که ما اصلاً به آن‌ها توجّه نکرده باشیم. گروه‌ها باعث پویایی و دانش‌افزایی می‌شوند.

8- سعی کنید شکست‌ها را به گردن این و آن نیندازید. اصلاً توجیه نکنید، در هنگام شکست، واقع‌بین باشید و خود را فریب ندهید و سعی کنید با درایت و تأمّل، نکات منفی کار را بررسی کرده و در جهت افزایش پیشرفت در آینده، از آن‌ها استفاده کنید. در بسیاری از مواقع، علل موفّقیّت، شکست‌های قبلی بوده است. باید از ناکامی‌ها درس بگیریم و اراده‌ي خود را تقویت کنیم.

کد تخفیف گاج

9- نسبت به يادگيري درس در کلاس درس، علاقه نشان دهید. زیرا موجب می‌شود که معلّم در کلاس، با شور و اشتیاق بیش‌تری درس را ادامه بدهد. می‌دانیم که شنونده، صاحب سخن را مشتاق مي‌كند و باعث می‌شود که او، با شور و شوق، مطالب خود را بیان نماید.

10- سعی کنید تا می‌توانید، از دیگران استفاده کنید. از تجربیات و اشتباهات دیگران حداکثر استفاده را ببرید. دامنه‌ي ارتباط خود را افزایش دهید و سعی کنید از دانش آن‌ها، به نحو احسن استفاده کنید و در مواقع لازم، از آن‌ها قدردانی نمایید.

11- یادداشت‌برداری کنید. نکات مهم درس را ثبت کنید و بعداً آن‌ها را مرور کنید. سعی کنید نکاتی را یادداشت کنید که بلد نیستید.

12- دوره و مرور مطالب یادداشت شده، یادتان نرود. زیرا باعث می‌شود که اطّلاعات از حافظه‌ي کوتاه ‌مدّت به حافظه‌ي بلند مدّت منتقل شود.

13-به عکس‌ها، نمودارها و جداولی که جهت فهم بیش‌تر درس در کتاب ارائه شده‌اند، توجّه بیش‌تری نماييد. در این نمودارها نکاتی وجود دارد که در متن درس نیامده و می‌تواند بر آموخته‌هاي شما بیفزاید.

کد تخفیف گاج

14- شرایط را برای تدریس معلّم که مطالعه‌ي شما را سامان می‌بخشد، فراهم کنید. به معلّم و هر کسی که جهت افزایش دانش به شما کمک می‌کند، احترام بگذارید. قبل از ورود معلّم، ملزومات آموزشی را تهیّه کنید؛ طوری که معلّم تصوّر نماید که خواهان درس هستید. در این صورت، معلّم به کلاس شما، بيش‌تر توجّه مي‌كند.

15- از امتحان غافل نشوید. سعی کنید همواره از دیگران که می‌تواند پدر، مادر یا برادر و خواهر باشند، بخواهید که شما را امتحان کنند و از شما سؤال بپرسند تا این‌که بدانید در چه شرایطی به سر می‌برید.

 موفّق باشید

کد تخفیف گاج

مطالعه برای کنکور با امتحانات مدرسه

کد تخفیف گاج

 

در دو و نیم روز باقی مانده چه کار هایی میکردید و چه منابعی داشتید ؟

چگونه امتحانات  خود را با برنامه ی جمع بندی مطابقت میدادید؟

دیار محمدی، رتبه ی 13 منطقه 3 رشته ریاضی و 26 منطقه 3 رشته ی زبان:

من آزمون ها را به صورت دو روز یک بار شروع کردم  و به دلیل مشکلی که پیش آمده بود چند روز دیرتر آزمون ها را شروع کردم

در نیم روز اول آزمون میدادم و نیم روز دوم را به بررسی کامل آزمون میپرداختم به این صورت که اول اشتباهات غیر علمی خود را کاملا بررسی میکردم (غلط ها ،اشتباهات محاسباتی)  سپس درس به درس و سوال به سوال کل آزمون را بررسی میکردم و هرگاه احساس میکردم کمی در سوال مشکل دارم به خلاصه های کتاب آبی یا خود کتاب درسی بر میگشتم و در صورت نیاز تعدادی سوال از همان مطلب یا از کتاب آبی یا گاها سایت، سوالاتی را حل میکردم.

برای دینی و ادبیات و شیمی بیشتر به کتاب درسی و برای ریاضی و فیزیک به کتاب آبی مراجعه میکردم.

در نیم روز اول روز دوم به حل کارنامه های بازیابی از سایت کانون در درس ها و مطالبی که ضعف داشتم می پرداختم . نیم روز دوم را هم به آمادگی برای آزمون فردا و حل سوالات میپرداختم .

کد تخفیف گاج

ملیکا حیدر زاده، رتبه 96 منطقه 2 رشته تجربی :

در دوران امتحانات، امتحان و نمره ی آن برای من کم اهمیت نبود چون اعتقاد داشتم من اگر بر درسی تسلط کامل داشته باشم، هم در امتحانات نمره ی خوبی میگیرم و هم در کنکور؛ زیرا هر دو در یک راستا هستند .

من دوران امتحانات را فرصتی دانستم که در آن یک بار دیگر دروس پیش دانشگاهی و به خصوص کتاب درسی را کامل مرور کنم . در روز های قبل از امتحان، بخشی از زمانم را به تمرین تست برای دروسی که در روزهای قبل امتحان داده بودم و کامل خوانده بودم اختصاص میدادم تا بعد از گذشت چند روز از مطالعاتم دوباره یک مرور کرده باشم . همچنین از دروس پایه هم تست حل میکردم. در این دوران برای رعایت زمان بندی از کتاب زرد عمومی هر روز صبح یک کنکور حل میکردم و بعد از آن بررسی هم میکردم.

جمع بندی 3 روز یک بار را بعد از امتحانات شروع کردم به این ترتیب در 6 نیم روزی که فرصت داشتم 1-کنکور حل میکردم 2-کمی به تحلیل کنکور و رفع اشکالات میپرداختم 3- چهار تا نیم روز باقی مانده را به صورت زوج درس و مبحثی میخواندم

من برای حل کنکورها به کانون نمیرفتم چون در شهر ما این امکان نبود ولی سعی میکردم در خانه تمرین خوبی برای کنکور داشته باشم. مثلا علاوه بر اینکه با لباس رسمی آزمون میدادم هر بار صندلی ام را در جاهای مختلف خانه میگذاشتم مثلا جلوی تلوزیون در حال پخش اخبار یا موسیقی یا برنامه مورد علاقه ام یا اینکه در حیاط خانه مان که افراد زیاد رفت و آمد داشتند و یا حتی در پارکینگ، این باعث میشد عوامل مزاحم و حواس پرت کن در اطرافم را به خوبی بعد از تمرین های زیاد نادیده بگیرم

کد تخفیف گاج

محمد رضا رضایی، رتبه 10  25%سهمیه رشته انسانی:

بعد از آزمون در نیم روز باقی مانده به تحلیل آزمون همان روز میپرداختم و تعداد غلط ها و نزده ها و چرایی هر کدام را از پاسخنامه ی آزمون استخراج میکردم.

طبق غلط ها و نزده ها و بر اساس فراوانی آنها در هر درس برای خودم یک چک لیست تهیه میکردم و بر اساس آن برای دو روز باقی مانده برنامه ریزی میکردم.

و در دو روزباقی مانده به رفع اشکال غلط ها و نزده ها میپرداختم و نتیجه ی آن را به وضوح در آزمون بعدی میدیدم.

من به این روش مطالعه ی موضعی میگویم که فقط به مواضعی که ضعف دارم می پردازم چراکه زمان کافی برای مطالعه ی همه ی مطالب نبود.

به اعتقاد خودم همچون بالونی بودم که کیسه های شن (غلط ها ) به آن اویزان بود که با رفع غلط ها و جدا کردن کیسه های شن به اوج میرفتم و در زمان های خالی هم از کارنامه ی بازیابی سوال محور استفاده میکردم که کاربرد مشابهی داشت.

کد تخفیف گاج

امیر حسین رضا فر، رتبه 45 انسانی منطقه 2 حقوق دانشگاه تهران:

1-پس از تحلیل تک تک سوالات با کتاب زرد اختصاصی، مباحثی را که نیاز به مرور یا باز خوانی داشت یادداشت میکردم.

2.در دروس ادبیات تخصصی، فلسفه و عربی تخصصی از کتاب آبی استفاده میکردم و در این دوران هم چون درسنامه ی مختصر و مفیدی داشت و هم سوالات شناسنامه دار در اختیارم قرار میداد و از طرفی چون این کتاب را در طول سال هم مطالعه میکردم ،تعدادی از سوالات را نشانه دار کرده بودم و ارزش این کتاب برای من دو چندان شده بود.

3-درس معارف و روان شناسی را با استفاده از داشته هایی که در طول سال تهیه کرده بودم، مرور و بازیابی میکردم با این کار هم نکته ای از دست نمیدادم هم در زمان صرفه جویی میکردم

4-در این دوران برنامه ی ویژه ای برای close test و reading داشتم زیرا نمیخواستم تسلطی را که در این مباحث بدست اورده ام را از دست بدهم، اغلب دانش اموزان در دوران سه روز یک بار از دروس عمومی غافل میشوند. من برنامه ریزی کردم که سوالات زبان کتاب زرد عمومی را دوباره بزنم و باز هم مرور کنم .

کد تخفیف گاج

مائده شاهمرادی، رتبه 26 منطقه 1:

تا ساعت 3 به بررسی اشکالاتم در آزمون میپرداختم و در این زمان منبع اصلی من کتاب جمع بندی کنکور و کتاب زرد عمومی و اختصاصی بود و سوالاتی را که علامت زده بودم بررسی و اشکال گیری میکردم.

 ادبیات: استفاده از کتاب زرد عمومی و آبی، حفظ لغات پشت کتاب ها، بررسی 4سوال اول لغات و املا کنکور با استفاده از زرد عمومی، استفاده ار روش تورق سریع برای تاریخ ادبیات ها و درامدها

عربی و زبان: بررسی سوالات کنکور از کتاب زرد عمومی و تمرین تیپ های پرتکرار از آبی کانون

دینی: استفاده از آبی کانون برای مرور آیات

دروس اختصاصی: منبع اصلی من در این دروس کتاب زرد اختصاصی بود

ادبیات اختصاصی: بررسی سوالات عروض و حفظیات از کتاب آبی

اقتصاد: استفاده از آبی قلمچی برای تمرین و مرور مسائل

عربی اختصاصی: استفاده از زرد اختصاصی برای بررسی تیپ هایی که در کنکور آمده است

 استفاده از روش تورق سریع برای دروس علوم اجتماعی، تاریخ ادبیات و روانشناسی برای یک روز باقیمانده

کد تخفیف گاج

آفرین ساجدی، رتبه 18 منطقه3 روانشناسی بهشتی :

بعد از آزمون و تصحیح سوالات شروع به بررسی میکردم. ابتدا تعیین میکردم برای هر نیم روز چه درس هایی را برای بررسی قرار دهم و چون کتاب های انسانی زیاد است برای بعضی نیم روز ها 3درس را تعیین میکردم.

اگر در درس ریاضی سوالی را اشتباه حل کرده بودم به آن مبحث در درسنامه کتاب آبی برمیگشتم بعد از خواندن درسنامه چند سوال از تیپ های مختلف آن مبحث را حل میکردم تا یادگیری ناقصم کامل شود.

درمورد درس های تاریخ و جغرافیا با وجود اجرای روش سه روز یکبار باز هم از حجم زیاد این مطالب نگرانی داشتم که آن ها را فراموش کنم که فکر میکنم این دغدغه اکثر دانش آموزان انسانی باشد بنابراین در پایان هر نیم روز کتاب هفت کنکور تاریخ جغرافیا را مطالعه میکردم یعنی کتاب را باز میکردم و تست ها را جواب میدادم و سپس پاسخنامه را نگاه میکردم. استفاده از این کتاب باعث شد که توهم فراموشی ام اصلاح شود و متوجه شوم مطالب در ذهنم هست. علاوه بر آن موجب شد که متوجه شوم کدام قسمت مطالب کتاب اهمیت بیشتری دارد و وقتی به کتاب برمیگشتم به آن قسمت ها توجه بیشتری میکردم.

شاد باشید.

کد تخفیف گاج

میزان خواب مناسب روزانه چقدر است؟ راهکار تنظیم و بهبود آن چیست؟

سلام به همه دوستان عزیز

کد تخفیف گاج

از ما پرسیده شد که میزان خواب مناسب در روز چند ساعت است؟

پاسخ مشاور:

۱-  آزمون سراسری شما در ساعت های ابتدایی روز برگزار می شود و اگر ذهن شما نسبت به خوابیدن در طول روز شرطی شود، تمرکز و کارایی لازم برای پاسخگویی به سوالات نخواهید داشت و نمی توانید نتیجه قابل قبولی کسب کنید.

۲-  یکی از عوامل موثر بر تمرکز هر داوطلب داشتن ساعت خواب و بیداری ثابت است.
روزانه ۶/۵ الی ۸/۵ ساعت را به خواب اختصاصی دهید که از این مقدار حداقل باید ۵ ساعت آن به صورت مداوم باشد. در صورتیکه عادت به خواب ظهر دارید نیز، باید مقدار آن ٧٥ تا ٩٠ دقیقه باشد.
کد تخفیف گاج
۳-  به مرور و به صورت تدریجی شب ها حداقل سی دقیقه زودتر بخوابید و صبح ها زودتر بیدار شوید و هرگز خواب ساعت های ۱۲ تا ۳ نیمه شب را ازدست ندهید، زیرا میزان خواب عمیق در این ساعت ها بیشتر است و در صورتیکه در این مدت خواب مداوم صورت نگیرد، باعث خستگی و بی حوصلگی در طول روز خواهد شد. بنابراین بهتر است صبح ها زودتر بیدار شوید تا بتوانید با انرژی بیشتری پیشروی کنید.

۴-  دقت داشته باشید خواب روز نمی تواند جایگزین مناسبی برای خواب شب باشد. بنابراین لازم است ساعت خواب شما در شب بوده و ساعت بیداری و خواب ثابتی داشته باشید.  

بنابراین سعی کنید ساعت خواب خود را اصلاح کنید و ساعت های ابتدای روز بیدار شوید، تا بتوانید بر خستگی های در طول روز غلبه کرده و همچنین به دلیل ایجاد یک عادت صحیح، می توانید تمرکز خود را افزایش دهید.

شاد و تندرست باشید...

کد تخفیف گاج

پیوسته و مستمر درس بخوانید

کد تخفیف گاج

پیوسته و مستمر درس بخوانید

کد تخفیف گاج

پیشرفت درسی مستلزم داشتن یک برنامه است. برنامه‌، نظمی است که به زحمت و تلاش خود می‌دهیم تا هر چیزی درست و به‌موقع سر جای خودش قرار بگیرد. به عنوان مثال پراکنده‌کاری اگرچه انرژی و وقت زیادی می‌بَرَد، نتیجه‌ی نهایی‌اش تکرار است، نه پیشرفت.

پیشرفت مستلزم تداوم است و تکرار، قطب مخالف تداوم است. این‌که ما یک روز چند ساعت درس بخوانیم و روز بعد هیچ، مخل پیشرفت است و موتور پیشرفت را از کار می‌اندازد و از آن مهم‌تر، انگیزه‌ی زحمت و تلاش بیش‌تر را سلب می‌کند. حتماً در جاده‌ها بارها این تابلوی راهنمایی و رانندگی را دیده‌اید که می‌گوید: «پس از هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنید.»

این توصیه حفظ نظم برای تضمین پیوستگی و استمرار را هشدار می‌دهد. پیوستگی و استمرار، رمز پیشرفت است.

کد تخفیف گاج

چگونه شاگرد ممتاز باشیم؟

کد تخفیف گاج

با این چند راهکار شاگرد ممتاز بشوید.

شاگرد ممتاز کلاس، مدرسه یا آزمون‌ها بودن حس خوب پیشرفت را به همراه دارد. برای این پیشرفت چه کارهایی باید بکنیم؟ یک مورد را همیشه به خاطر داشته باشید، برتر بودن در مدرسه و آزمون‌ها با هم و در کنار هم ممکن خواهد بود و دانش‌آموز برتر کسی است که در هر دو موفق باشد و درس‌هایش را کامل یاد بگیرد. نکات زیر شما را قدم به قدم به ممتاز بودن نزدیک می‌کند:

به کمک پدر، مادر و یا پشتیبان برای خودت برنامه‌ی روزانه‌ی درسی بنویس!

دفتر برنامه‌ریزی‌ات را کامل و درست بنویس!

درس هر روزت را همان روز بخوان!

در کلاس درس با حواسِ جمع به حرف‌های معلم گوش کن!

تمام تکالیف و تمرین‌های مدرسه را خودت و به موقع انجام بده!

کد تخفیف گاج

از کتاب‌های کار و پرتکرار استفاده کن!

برای همه‌ی درس‌هایت تست و نمونه سوال کار کن!

در طول یک هفته تمام درس‌هایت را حداقل دوبار بخوان!

در آزمون‌ها و مدرسه غیبت نکن!

برای ریاضی و علوم به طور مرتب از کتاب پرتکرار سوال حل کن!

پاسخ‌های اشتباه آزمون را دوباره حل کن!

برای درس‌های حفظی متن کتاب درسی را کامل روخوانی کن!

موفق باشید.

کد تخفیف گاج

کمتر بخوانید؛ آشنایی با تکنیک مطالعه انتخابی

کد تخفیف گاج

آیا تا حالا باخودتون فکر کردید که درس خوندنتون با کیفیته یا نه ؟!

امروز تصمیم گرفتیم که مقاله ای براتون قرار بدیم که شما رو متحول بکنه.

دانلود مقاله

تشکر از همراهی شما

کد تخفیف گاج

 

چگونه شیمی را در کنکور 100 بزنیم

کد تخفیف گاج

کد تخفیف گاج

شاید حالا که شما دانش آموز عزیز این تیتر و می‌بینی با خودت فکر کنی که صد زدن شیمی کنکور  یک کار محال و نشدنی هست اما ما اینجا قصد داریم با دیدی جامع به بررسی  شیمی کنکور و راهکارهای موفقیت در اون بپردازیم تا بتونی خودت را یه پله بالاتر حس کنی و  به این ایده آل نزدیک تر .

در درس شیمی ما به طور کلی با دو نوع سوال حفظی / مفهومی و محساباتی سر و کار‌ داریم که هر کدوم شامل انواع و زیربخش های متفاوتی میشن.  در بخش حفظی / مفهومی  کنکورهای اخیر تغییرات به سمتی بوده که دیگه با حفظ کردن چند نکته به خصوص و خوندن درسنامه‌ی کتاب‌های تست‌ نمی شه به همه سوالات جواب داد و باید حتما به کتاب درسی مراجعه کرد . همیشه به یاد داشته باشین که کتاب درسی مهم‌ترین منبع شماست ؛ بارها دیده شده که طراحای کنکور عینا‌ به متن کتاب و تمرین‌های اون‌ مراجعه کردن پس مطالعه‌ی کتاب درسی رو برای پاسخ دادن به این نوع  سوالات در اولویت قرار بدین ‌.  شما نباید هیچ فصلی رو در درس شیمی حذف کنید سوالات مفهومی شیمی کنکور در سال‌های اخیر  به سمت ترکیب مطالب در فصول مختلف حرکت کردن ! پس هوشیار باشین مثل یک کارآگاه به دنبال ردپا بگردین اگه مطلبی ارتباطی بین دو یا چند  فصل شیمی به چشمتون خورد بدونین که‌ اون مطلب می تونه یکی از کاندیدهای اصلی طرح سوال باشه! 

کد تخفیف گاج

چگونه شیمی رو ۱۰۰ بزنیم؟

گام اول پیش مطالعه 

در این مرحله شما باید به یک درک ‌کلی از فصل مربوطه برسید زیاد در جزئیات و نکات ویژه سردرگم نشین به طور سطحی و روزنامه وار بخونین ، تیترها و مطالبی رو که در نگاه اول مهم به نظر رسیده هایلایت کنین . نکته مهم در مرحله پیش مطالعه این هست که زمان زیادی برای اون صرف نشه ( امسال زمان شما خیلی ارزشمنده !)

 گام دوم یادگیری

که مهم‌ترین مرحله است به‌ کمک اساتید یا دی وی دی‌های کمک آموزشی مفهوم مطلب رو فرا بگیرین و تا می تونین عمیق به شین در این مرحله اجازه دارین درسنامه جزوات و سایر منابع رو هم مطالعه کنین ، عجله نکنید اینجا باید اجازه بدین مفاهیمی مثل پیوند کووالانسی ، انحلال پذیری ، الکتروشیمی و … به خوبی در ذهن شما ته نشین بشه . در انتها به کتاب درسی برگردین و این بار دقیق تر از قبل به مطالعه بپردازین ، حاشیه نویسی کنید ، مطالبی که در نگاه اول زیرشون خط کشیده بودین رو یکبار دیگه از نگاهی جدید و عمیق تر ببینید ، زیر مطالب جدیدی که در نگاه اول بنظرتون چندان مهم نبود و حالا جلوه‌ی ویژه ای پیدا کرده هم خط بکشین تبریک میگم در این لحظه شما بخش مهمی از کار رو پیش بردین

کد تخفیف گاج

 گام سوم تمرین

حالا وقت تمرین کردنه ؛ برای تمرین از منابع معتبری مثل تست های کنکور سراسری ، تست آزمون‌های آزمایشی معتبر و، کتاب‌های کمک‌آموزشی و  … استفاده کنید ‌. اگه تا اینجا خوب جلو اومده باشین به تمامی مطالب مسلط شدین حالا برای بار آخر می تونین از دید یک‌ طراح کتاب درسی فصل مورد نظر رو برانداز کنین! و با خیال راحت و اطمینان خاطر‌ به راهتون ادامه بدین ( البته مرور فراموش نشه بر طبق برنامه مطالعاتی خودتون و با مرورهای مستمر زنجیره‌ی وسیع اطلاعات ذهن رو مستحکم تر کنین و تا روز کنکور به این روند ادامه بدین)

 نوع دیگری از سوالات ، سوالات محاسباتی هست که تعداد قابل توجهی از سوالات دفترچه شما رو تشکیل می‌ده در سوالات محاسباتی شما به چیزی بیشتر از دونستن راه حل نیاز دارین که اون دقت و سرعته !

پس نتیجه می‌گیریم باید تمرینمون رو در سوالات محاسباتی شیمی به حدی زیاد کنیم که تمام جنبه‌های علمی و مهارتی پوشش داده بشه.

کد تخفیف گاج

یک راه برای رسیدن به موفقیت در این زمینه تست زدن روزانه در مباحث محاسباتی هست یعنی شما مطالبی از شیمی رو که نسبتا مسلط هستین (طبق برنامه مطالعاتی) انتخاب کنین و هر شب ۱۰‌ ، ۱۵ تست محاسباتی ازش حل کنین . به یاد داشته باشین که حتما مدت زمانی که حل این تعداد تست طول کشید رو یادداشت کنین‌. به مرور سعی کنین که زمان موردنظر کاهش پیدا کنه و به تایم استاندارد کنکور برسه

به یاد داشته باشین که برای حل سوالات محاسباتی شیمی از راه حل‌های عجیب استفاده نکنید در کنکور گاهی ساده‌ترین راه سریع‌ترین راه هم هست! در حل سوالات محاسباتی شیمی کنکور ، انجام با دقت چهار عمل اصلی و گرد‌ کردن اعداد و تکنیک های محاسبات ریاضی هم جایگاه ویژه ای داره‌ . اگه در این بخش ضعف دارین حتما فکر چاره باشین! گاهی برخی از سوالات محاسباتی به ترکیب مطالب می پردازن پس سعی کنید که در تمام‌ مباحث شیمی به تسلط لازم برسین

کد تخفیف گاج

 بررسی فصل به فصل شیمی کنکور بر طبق کتاب‌های نظام قدیم که منبع کنکورهای قبلی بوده:

 شیمی سال دوم (دهم نظام جدید)

  • فصل اول ساختار اتم هست که در اون مدل های اتمی مختلف تامسون رادرفورد ، بور و مدل‌کوانتومی و … بررسی شده شما باید در ابتدا به طور مقایسه ای به یادگیری این نظریه‌ها بپردازین ، بعد به سراغ انرژی یونش و اصل آفبا و رسم آرایش‌های الکترونی برین و در اون ها به تسلط برسین . تمرین‌های این فصل جایگاه ویژه ای در سوالات کنکور دارن این مورد رو هم فراموش نکنید
  • در فصل ۲ شیمی سال دوم با جدول تناوبی عناصر اشنا می‌اشیم و باید تغییرات ( فلز و نافلز-شعاع اتمی-شعاع یونی-الکترونگاتیوی و انرژی یونش ) رو فرا بگیریم این بخش از‌ کاندیدهای همیشگی طرح‌سوال کنکور هست و باید به قدری در اون به تسلط برسین که چشم بسته جدول تناوبی رو تصور و تمامی تغییراتش رو در برابر خودتون مجسم کنین
  • فصل سوم فصل ساده ای هست که فرمول نویسی و ظرفیت‌ها ، حلالیت مواد یونی بعلاوه انرژی شبکه از گزینه‌های مهم طرح سوالات به شمار میرن‌
  • فصل چهارم شیمی دوم : این فصل مهم‌ترین فصل کتاب سال دوم است مفهوم پیوند- انرژی پیوند- ساختار لوئیس مولکول ها-نامگذاری ترکیبات مولکولی نیروی جاذبه بین مولکولی از مباحث مهم اون به شمار می‌ره  ، سعی کنین در رسم ساختارهای لوییس به تسلط کامل برسین و در اندک‌زمانی‌ اون ها رو رسم کنین ، در شمارش جفت‌های پیوندی و ناپیوندی هم تمرکز زیادی داشته باشین
  • فصل پنجم ترکیبات آلی هست که ترکیبی‌ترین بخش کتاب به شمار میره، سوالات کنکور در این بخش به کوچک‌ترین جزئیات نفوذ کرده و به شدت با فصل‌های مختلف کتاب پیش دانشگاهی ترکیب شده . پس یادگیری ترکیبات آلی رو جدی بگیرین

کد تخفیف گاج

شیمی سال سوم (یازدهم نظام جدید)

شیمی سال سوم رو به صورت مجموعه ای از سوالات محساباتی و تعدادی اندکی سوال مفهومی در نظر می‌گیریم

در شیمی سال سوم که باز هم تاکید می‌کنم اون رو به صورت مجموعه ای و نه فصل به فصل تمرین کنین با مسائل استوکیومتری ، آنتالپی و گرمای واکنش ، انرژی آزاد گیبس و مسائل محلول‌ها ، غلظت و نقطه‌ی جوش و … سر و کار دارین

پس بدانید و آگاه باشید که اینجا محسابات حرف اول رو می زنه !

یادتون باشه که مسائل استوکیومتری پایه و اساس ۱۸ تست محاسباتی شیمی رو تشکیل می‌ده

به شدت و به طور افراطی استوکیومتری رو جدی بگیرین ! این مسئله همون راز موفقیت شماست

کد تخفیف گاج

 شیمی سال چهارم (دوازدهم نظام جدید)

فصل اول شیمی سال چهارم : یک تست عددی در مورد سرعت واکنش‌ها رو هر ساله شاهد هستیم . توصیه میشه عوامل موثر بر سرعت واکنش و نظریه‌ه ا(بحث نمودار انرژی و زمان واکنش ) حتما مطالعه بشن.

در فصل دوم شیمی سال چهارم باید با مفهوم تعادل به خوبی آشنا بشیم .البته لازمه تسلط بر این مبحث ، دونستن مبحث تعادل همگن و ناهمگنه و سایر پیش نیازهاست ‌.

سوالات محاسباتی تعادل هم هر سال تو کنکور دیده میشن معمولا روش حل ثابتی دارن‌ و تنها باید با تمرکز و تمرین بر اون ها مسلط بشین

کد تخفیف گاج

برای مطالعه فصل سوم شیمی سال چهارم باید ابتدا با اسید و باز آشنا بشین سپس نام اسیدها و بازها و مقایسه قدرت اونها و عواملی از قبیل درجه تفکیک و … را به خونید که پیش نیاز این مبحث مطالعه ساختار لوئیس است. این فصل به اعتقاد بسیاری از دانش آموزان و مشاورین از سنگین‌ترین مبحث شیمی‌ کنکوره اما شما سعی‌کنین از این نقطه‌ی ضعف دیگران استفاده کنید و اون رو به نقطه قوت تبدیل کنید نا سلامتی قراره شیمی رو ۱۰۰ بزنید ها !!!

فصل آخر شیمی سال چهارم الکتروشیمی  باید جدول پتانسیل کاهشی را به طور مفهومی درک کنید ‌. از مباحث الکترولیز  – آب  کاری- انواع سلول‌های الکترولیتی و گالوانی ، سلول سوختی و‌‌ … در کنکور تست طرح می شه  سعی کنین در یادگیری الکتروشیمی استمرار رو چاشنی کار کنین چونکه مطالب این بخش به شدت  فرار هستن .

یادتون باشه در دوران جمع بندی تست های مجموعه ای شیمی رو حل کنید و سوالات کنکورهای قبلی رو از خودتون آزمون بگیرین با این روش مهم‌ترین گام و به سمت کنکور بردارین.

شاد باشید.

کد تخفیف گاج

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

مطالب اخیر

امکانات جانبي

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 14963
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1